Blog

Hogyan lehet növelni a hatékonyságot és a fókuszt intenzív szellemi munka során?

2023.09.27 07:43

A szellemi munka, bár jelentősen eltér a fizikai munkától, ugyanolyan fárasztó lehet számunkra. Az ilyen típusú munkák során gyakran próbára teszik a szellemi teljesítményt . Ezért a szellemi munka során a fókusz növelésére szolgáló megfelelő stratégiák elengedhetetlenek az IT, a marketing és a kereskedelem területén dolgozók számára. Hogyan javítható a fókusz a szellemi munka során? Milyen tényezők akadályozhatják meg a mentális teljesítmény javulását ? Vannak technikák a koncentráció növelésére ? Milyen kiegészítők javítják a mentális teljesitményt ?

Hogyan javítható a koncentráció a szellemi munka során?

A koncentráció javítása lehetővé teszi a munka nagyobb hatékonyságát. A különböző problémák teljes koncentrációval történő megoldása sokkal gyorsabb projektmegvalósítást tesz lehetővé. A magas szellemi teljesítmény kulcsfontosságú olyan feladatoknál, amelyek logikus érvelést igényelnek nagy időnyomás és stressz esetén. A programozók, tudósok, menedzserek, értékesítők, szállítmányozók és logisztikusok, valamint a vizsgára készülő diákok gyakran küzdenek ilyen kihívásokkal. Mindegyik csoportban lesznek olyan emberek, akik abban reménykednek, hogy szellemi teljesítményük javítása elősegíti a további szakmai fejlődésüket. Ezért játszanak fontos szerepet a koncentrációt növelő technikák a fókuszálásban .

A fókusz növelésének technikái – példák

Hogyan javítható a fókusz a szellemi munka során? Számos egyszerű technika létezik a koncentráció javítására. A fókusznövelő technikák sikerének kulcsa a szisztematikusság. A legegyszerűbb, ha beépítjük őket az egészséges szokásokba és a mindennapi rutinba, amelyek állítólag különféle előnyöket garantálnak.

Példák a koncentráció növelésére szolgáló technikákra

  • Egy rövid sétára vagy egy pillanatnyi környezetváltásra indul, és elhagyja a munkahelyét.
  • Légzőgyakorlatok, meditáció, Pilates, jóga és egyéb nyugtató fizikai tevékenységek.
  • Megfelelő munkaállomás előkészítése. Érdemes odafigyelni az esztétikai szempontokra, az ergonómiára és a használat kényelmére. El kell távolítani minden zavaró tényezőt a közvetlen környezetből.
  • Megfelelő táplálkozás a szellemi teljesítőképesség érdekében , azaz olyan termékek, amelyek az idegrendszer számára értékes összetevők természetes forrásai, pl.: avokádó, dió, tengeri hal, sötét- és piros gyümölcsök, hajdina. Ezenkívül gondoskodnia kell a test megfelelő hidratáltságáról.
  • Munkavégzés intervallum üzemmódban (időblokkok) - időzítő használata a normál munkaidő (pl. 25 perc) és a rövid szünetek (pl. 3-5 perc) mérésére. Minden óra után hosszabb szünet (pl. 10 perc).
  • A fókusz javulása tartós?

    Nem, csakúgy, mint például a fizikai teljesítmény vagy az izomtömeg esetében, a mozgáshiány az edzettség csökkenését okozza. Hasonlóképpen, a mentális teljesítmény javítása rendszeres edzést igényel, hogy megfelelő formában tartsa. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a szisztematikus és egyre összetettebb fókuszfejlesztési technikák még jobb eredmények elérését teszik lehetővé. Ezért nem szabad feladni az egészséges szokásokat, hogy ne veszítse el a jelenlegi hatásokat.

    Szünetek és relaxáció és agyi teljesítmény

    A hosszú ideig tartó teljes kapacitással végzett munka általában nem hozza meg a kívánt eredményt. Csakúgy, ahogy az izmaidnak nincs ereje, és időre van szükségük a sorozatok között, az agy kevésbé hatékonyan működhet, ha nem tud megfelelően pihenni. Érdemes tehát úgy megtervezni a munkáját, hogy a maximális koncentrációval megoldott néhány tucat percenkénti feladathoz optimális mértékű kikapcsolódást biztosítson. Ezért a munkavégzés közbeni szunyókálások, séták vagy rövid edzések számos előnnyel járhatnak az alkalmazottaknak, többek között: szellemi teljesítőképesség szempontjából .

    Kiegészítők az agy teljesítményéhez

    A nagyszámú felelősség, az állandó stressz, az alvási problémák és az állandó rohanás megkövetelheti a szervezettől, hogy növelje igényét, például értékes vitaminok és ásványi anyagok iránt. Ekkor a kiegyensúlyozott étrend elégtelennek bizonyulhat. Ezért érdemes megfontolni a pótlást, ami hasznos lehet a koncentráció javításában .  

    •  Ginzeng 
    •  Ashwagandha
    •  Ginseng Complex
    •  Lecitin 
    •  Ginko biloba
    •  Egyéb komplex készitmények