Blog

Magnézium pótlása a legmegfelelőbb kiegészítőkkel

2023.09.07 20:27

A magnézium fajtái felszívódása alapján

A magnézium egy létfontosságú ásványi anyag, amely több mint 300 enzim működését segíti a szervezetben. Fontos szerepet játszik az energiatermelésben, az idegrendszer és az izmok működésében, a vérnyomás szabályozásában, a csontok egészségének megőrzésében, valamint a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében.

A magnézium fajtái felszívódása alapján

A magnézium egy létfontosságú ásványi anyag, amely több mint 300 enzim működését segíti a szervezetben. Fontos szerepet játszik az energiatermelésben, az idegrendszer és az izmok működésében, a vérnyomás szabályozásában, a csontok egészségének megőrzésében, valamint a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében.

A magnézium számos élelmiszerben megtalálható, de a felszívódása nem mindig ideális. A magnéziumot a szervezetünk a vékonybélben szívja fel, de ez a folyamat számos tényezőtől függ, például a magnézium formájától, a táplálkozástól, a gyógyszeres kezeléstől és az egészségi állapottól.

A magnézium fajtái felszívódása alapján két nagy csoportra oszthatók: szerves és szervetlen magnéziumvegyületekre.

Szerves magnéziumvegyületek

A szerves magnéziumvegyületek könnyebben felszívódnak a szervezetben, mint a szervetlenek. Ennek oka, hogy ezek a vegyületek kisebb molekulatömegűek, és jobban oldódnak a vízben. A szerves magnéziumvegyületek közé tartoznak a következők:

  • Magnézium-biszglicinát
  • Magnézium-laktát
  • Magnézium-taurát
  • Magnézium-citrát
  • Magnézium-malat
  • Magnézium-glycerofoszfát

Szervetlen magnéziumvegyületek

A szervetlen magnéziumvegyületek felszívódása kevésbé hatékony, mint a szerveseké. Ezek a vegyületek nagyobb molekulatömegűek, és kevésbé oldódnak a vízben. A szervetlen magnéziumvegyületek közé tartoznak a következők:

  • Magnézium-oxid
  • Magnézium-karbonát
  • Magnézium-szulfát
  • Magnézium-klorid

A magnéziumpótlás

A magnéziumhiányt megfelelő táplálkozással és/vagy étrend-kiegészítők szedésével pótolhatjuk.

Ha magnéziumhiányra gyanakszunk, érdemes olyan étrend-kiegészítőt választani, amelyben szerves magnéziumvegyületek találhatók. A szerves magnéziumvegyületek könnyebben felszívódnak a szervezetben, és kevésbé okoznak emésztési zavarokat, mint a szervetlenek.

A magnéziumpótlást mindig konzultáljuk kezelőorvosunkkal, különösen, ha bármilyen gyógyszert szedünk.

A magnézium bevitele

A magnézium napi ajánlott beviteli mennyisége (RDA) felnőttek számára 310-420 mg. A terhesség és a szoptatás alatt ez az érték 350-360 mg-ra nő.

A magnéziumot legjobban többszöri, kisebb adagokban fogyasztani. Így a szervezetünknek több ideje lesz felszívni a hatóanyagokat.

A magnéziumpótlást általában 3-6 hónapig kell folytatni. Ha a magnéziumhiány nem javul, érdemes orvoshoz fordulni.